slovníček - A - AGS (Adaptive Getriebe Steuerung)

- adaptivní řízení převodovky (BMW). Jde o nadstavbu systému EGS (Elektronische Getriebe Steuerung – elektronické řízení převodovky). Činnost systému je závislá hlavně na posouzení typu řidiče, rozeznání okolního prostředí a rozpoznání jízdní situace.

Posouzení typu řidiče probíhá v několika možných úrovních:

  • Kick-Fast – jak rychle je řidičem ovládána škrticí klapka. Při rychlém sešlápnutí pedálu akcelerace se přepne program řazení z ekonomického na sportovní a přitom zpravidla dojde k podřazení;
  • Kick-Down – při sepnutí spínače je zvolen sportovní program řazení a je rovněž podřazeno;
  • rozeznání režimu jízdy – při konstantním stylu jízdy je zvolen ekonomický program řazení optimalizující spotřebu paliva.

Rozeznání okolního prostředí (roční období) probíhá porovnáním otáček kol poháněné nápravy s otáčkami nepoháněné nápravy.

Rozeznání jízdní situace má na výběr vhodného rychlostního stupně následující vliv:

  • rozeznání jízdy v zatáčce, kdy se při rychlé jízdě nepřeřazuje, aby se zamezilo reakcím způsobeným změnou zatížení;
  • rozeznání jízdy do kopce, kdy se volí řadicí programy s optimalizovaným počtem otáček a potlačuje se střídavé řazení mezi dvěma rychlostními stupni;
  • rozeznání jízdy z kopce, kdy se zamezuje řazení na vyšší rychlosti pro lepší využití brzdného účinku motoru;
  • vyhodnocení Fast-Off, kdy se při rychlém uvolňování pedálu akcelerace převodový stupeň udržuje, aby se získal odpovídající brzdný účinek motoru;
  • rozeznání manuálního zasahování řidiče, např. volicí pákou.
Struktura programu adaptivního řízení převodovky AGS

Struktura programu adaptivního řízení převodovky AGS.

servisní kniha

Stálým zákazníkům vedeme dokumentaci, do které jsou zaznamenávány veškeré opravy a doporučení ze strany servisu.